SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Saturday, January 9, 2010

TAK ada oTAK?

Lagi bunyi "TAK"...harap tak bosan lagi kerana bunyi saja sama, rentaknya lain... Dulu-duluuuu (slang Sabahan yang bermakna suatu ketika dahulu), saya dan rakan2 kadet (ROTU) selalu kena lanyak dek pegawai dan jurulatih. Pakai otakmu kadetttt! Dimana otakmu kadetttt! Otak lembu kaa kadettt? Sejak itulah, saya semakin suka pakai otak dan waspada pakai otak...sebab kalau silap pakai otak, peluru musuh bakal menembusi otak...jika bijak mengguna otak, sebutir peluru boleh menakluki musuh... Demikianlah kehebatan oTAK manusia. Boleh berfikir, menyimpan maklumat. Tiada komputer boleh menandingi oTAK anugerah Illahi. Katakan kepada anak2 bangsa kita, jangan takut pakai oTAK. Ia bukan seumpama sabun yang makin dipakai, makin habisss...ia sebenarnya umpama parang, makin diasah, lagikan tajam. Namun janganlah simpan di lutut, kerana oTAK adalah mulia, tempatnya di tempat teratas di tubuh kita...

4 comments:

NAGA KINABALU said...

nampaknya tulisan Sanguru ini boleh kita kongsi bersama-sama demi untuk Rakyat d Negeri Sabah dan negara malaysia....Kalau Pemimpin Negeri dan negara ini BERPENDANGAN kita Rakyat Negeri Sabah ini BEROTAK Kenapa Pemimpin2 kita masih MENGELUARKAN dan MENGANUGERAHKAN MAYKAD MALAYSIA kepada PTI?......Biar sampai saya MATI saya akan TETAP MENYUARAkan akan "HAK" saya selaku anak Jati negeri Sabah ini....Saya tidak suka IC Negara ini CHINCAI2 saja d BAGI kepada Warga PTI yg belum lagi Layak untuk menerimanya....Harap2 Penduduk d KM dan Tandek pun sama juga sepertimana apa yg saya fikirkan...!!!

maikong said...

Salam kembali saya sangat bersetuju naga kinabalu,namun agak terlambat..mereka dah ada ic dan kini MYKAD dan menjadi sebahagian dari kita....

maikong said...

saya semua org pakai otak atas kepala...

NAGA KINABALU said...

MAIKONG; kalau OTAK atas Kepala saja tdk cukp, Kalau ada lagi Tabiat menjadi PENGHIANAT kepada Negara sendiri....Baik lagi KOMUNIS daripada Bagi MYKAD ini....