SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, February 24, 2010

RAKYAT JADI BINGGUNG...

Sama ada para politikus sedar atau tidak, kebanyakan rakyat sebenarnya kebinggungan. Yang 1 kata dia juara, yang 1lagi kata mereka berpakat untuk rakyat. Yang baru muncul pula kata mereka 1 team baru yang lebih sayang rakyat. 1 demi 1 bangun dan membuat 1 slogan masing-masing yang sedap di dengar di telinga rakyat namun menyakitkan kepala rakyat yang ada akal di kepala. Bukan 1,2 orang rakyat yang binggung. Ditelan pahit, diluah sakit. Dibiar naik junjung, dibuang takut terbuang. Seorang sahabat saya beri 1 komen yang agak menarik, katanya; "yang 1 mungkin penipu, yang 1 lagi bukan betul sangat". Ini lagi 1 komen yang bikin saya ikut binggung, tapi memberi saya 1 ilham untuk menulis... Kebinggungan boleh membuat orang hilang kewarasan, orang yang tidak waras pula akan mudah binggung, namun saya tidak salahkan rakyat bila binggung dalam 1 kondisi yang boleh membuat mereka sukar membuat pilihan. Tiba2 saya terfikir, mungkinkah ini sebabnya mengapa sejak kebelakangan ini semakin banyak UNDI ROSAK?... Bagaimana agaknya kalau disediakan PETI UNDI khas untuk orang yang protes? Bagaimana pula kalau tiba2 Undi protes dalam peti undi itu lebih banyak dari calon bertanding? - wah, kalau ini terjadi, ramailah yang mahu bercermin diri sebelum masuk pertandingan meraih simpati rakyat. Maaf, saya sekadar bermain aksara kata. 1aksara 3makna...