SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, March 10, 2010

DAP..,

DAP kali ini cerita pasal bunga. Kebetulan di hadapan Anjung Pinang saya banyak pokok bunga penyeri laman. Rakan2 SAM dan Utara.FM yang pernah bertandang ke rumah saya boleh mengesahkan perkara ini.
Saya suka bunga, apa lagi kalau yang cantik. Bunga yang cantik sejuk mata memandang namun inilah bahaya mata. Apa yang lekat di mata selalunya naik ke kepala dan turun ke bawah (hati).Maka hati-hati.
Banyak2 bunga, bunga kertas saya suka. Ia rajin berbunga. Tidak cerewet. Makin kena panas makin menyala warna bunganya. Saya tak gemar bunga ros walaupun cantik dan wangi kerana nak servis bikin sengsara, bikin jari berdarah. Lagi pula saya tak perlu bunga ros untuk diberi kepada isteri. Dia bukan kemaruk bunga tapi sentiasa ingatkan saya ambil berat bunga2an kami.
Sebut pasal bunga, saya gembira orang2 kita jualan bunga di tamu. Inilah bisnes yang dimonopoli oleh orang kita, orang tempatan. Bisnes yang lain saya survey turut dikongsi oleh non-maruduian. Jadi marilah menyokong bisnes bunga orang kita. Mari tanam bunga, usahlah mencari "bunga" di taman2 bunga kerana...silap haribulan anda dikejar "mat bunga"...
Hal begini senario malam hari di key-key sana...

1 comment:

Um@r said...

jangan dihulur bunga itu pada c monyet... kesian `bunga` itu nanti dikerjakannya. :-)