SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Thursday, March 4, 2010

Terima Kasih Sahabat Kami...

Ini tentang kisah insan yang mahu membantu insan yang mahu membantu insan-insan lain. Saya tidak pernah menemui insan ini namun beliau kelihatannya amat mengenali kerja-kerja NGO Sabah, makanya dari kejauhan pun beliau tidak jemu-jemu mahu membantu demi kebajikan sesama manusia. Saya pun tidak bertanya apakah dia masih kapt atau kapt (b). Jika beliau (B) sudah tentu beliau bukan (bahalol) atau (ba..), sebaliknya seorang yang (bernasib), (baik), (beriman) dan (bertakwa). Bukan senang menemui orang tak dikenali untuk membantu. Bila saling tak kenal namun saling bantu, itu sudah pasti ada keikhlasannya. Insan yang saya maksudkan sanggup bersusah payah kerana kasihankan NGO yang tiap kali buat kebajikan, tiap kali itulah berkorban hampir segala-gala; masa, wang, tenaga, peluh hatta darah sendiri untuk didermakan kepada yang memerlukan. Demikianlah yang dilakukan oleh sahabat-sahabat saya dalam persatuan penderma darah dan persatuan talasemia. Demikian juga rakan-rakan dalam SAM, radio amatur, seni silat, grup 4WD dan lainnya. Saya yakin ini satu kebetulan yang direncanakan Allah bagi membantu kalangan NGO. Ini bantuan dan balasan Allah atas kerja sukarela tuan puan, sdr/i selama ini. Belum tiba masanya saya nyatakan apakah bentuk bantuan itu dan apakah nikmat yang rakyat Sabah perolehi. Memadailah kalau saya nyatakan, jika tiba-tiba di daerah anda ada projek yang bukan dana kerajaan, maka itulah antara keprihatinan beliau dan sahabat rakyat beliau di Sabah. Atau tidak mengapalah jika yang di sini tidak pernah akan dikenalipun kerana orang NGO sejati lebih suka begitu... Kapt. "F", kuasa di tanganmu kini, dan tuan tidak salah prihatin kepada NGO yang benar-benar NGO... Tuhan, jangan aku berhenti, sebelum Engkau berikan di tanganku ole-ole untuk aku bahagi-bahagikan kepada ahli Gabungan NGO Sabah. Dan jangan Engkau biarkan ada NGO yang memasuki gabungan ini setelah gabungan ini kaya dan perkasa! Amin..,