SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, April 12, 2010

CINTA...

Sebut pasal cinta, saya teringat kata2 seorang pak ustaz; "kerana cintaNya, Dia untukkan 5 waktu untuk kita bertemu"... Menarik. Dan boleh diadaptasi oleh warga pemimpin. Pemimpin peringkat manapun; pengerusi JKKK, ketua kampung, pemaju mukim, PKR (maksudku - pemimpin kemajuan rakyat), YB, MP dan yang lebih atas2. - sesuai dgn konsep yg begitu populerrr sekarang - Rakyat Didahulukan... Cinta senang diucapkan. Sedap didengar. Tapi bisa memakan diri pengucapnya jika ternyata hanya permainan lidah. Maafkan SAM terutama saya sendiri kalau sepertinya mengajar itik berenang. Sekadar mengingatkan kalau-kalau lupa; "peruntukkanlah sedikit waktu untuk bersama rakyat jelata. 5 waktu tiap hari tentu payah, bagaimana kalau sekali sebulan?..." Jangan sampai jadi momokan; " waktu kempen baru nampak muka...". Sdr/i/tuan/puan/datuk/datin/DS,...tidak rugi "take noted" saranan ini kerana yang untung bukan saya. Yang untung adalah sahabat saya - rakyat dan anda. (Mohon kemaafan jika terguris rasa. Saya hanya tau jalan teruss...).


-jangan sampai maggi rakyat sudah kembanggg...

1 comment:

Maya said...

Betapa indah dan asyiknya CINTA kalau praktikalnya sesempurna itu....