SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, December 7, 2011

DIPENGHUJUNG 2011

Pasti ramai yang tahu bila saja berada di ambang akhir tahun dan awal tahun baru, daerah Kota Marudu akan mengalami banjir. Jumlah hujan yang diterima tidak mampu diserap oleh hutan di kawasan bukit lantaran kerasukan orang-orang terdahulu melenyapkan hutan itu. Akibatnya, keadaan sekarang di alami. Kalau lah penebangan ini berjaya dikawal pasti kawasan ini tidak akan mengalami baniir. Tidak dinafikan yang, kawasan ini sering dinaiki air dari dulu lagi namun ia bukanlah satu alasan untuk mencari penyelesaian yang jitu.

Kerancakan pembanguanan juga boleh menjadi salah satu penyebab kenapa banjir ini sering dialami dan makin kerap. Kealpaan para pemaju untuk menyediakan parit atau longkang, menjadikan air sering terkumpul. Ketegasan pihak yang berkenaan untuk memastikan setiap parit dan longkang itu mencukupi adalah amat diperlukan.

Suka atau tidak, hakikatnya terpaksa diterima. Keadaan ini pastikan berterusan selagi tidak ada perancangan khusus dari pihak pentadbir Daerah untuk mempastikan semua bentuk pembangunan memenuhi keriteria yang ditetapkan. Selain itu, kerjasama dari semua pihak juga amat perlu. Tidak perlulah menunding tempat lain. Sama-sama berkerja demi Kota Marudu.

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.