SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, April 30, 2012

Kedai Kopi...

4 comments:

I am Sabahan First.. said...

Salam Sejahtera Salam 1Malaysia..

Unit Media Baru (UMB) PPUNS akan menganjurkan Kursus / Bengkel CYBER TROOPERS Pergerakan Pemuda Negeri Sabah merujuk ketetapan berikut;

Tarikh : 25 - 27 Mei 2012
Tempat : Vinusak Hall, Level 3, Grand Borneo Hotel 1B Kota Kinabalu

Dengan segala hormat dan takzimnya, UMB-PPUNS menjemput rakan-rakan bloggers politik pro-kerajaan ke majlis perasmian dan penutupan Bengkel/Kursus tersebut sepertimana jadual di bawah:

Perasmian Pembukaan : 25.05.2012 Jam 08.00 Malam oleh
YB Datuk Seri Panglima Salleh Tun Said (Speaker Dewan Undangan Negeri merangkap Tim. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sabah)

Perasmian Penutupan : 27.05.2012 Jam 10.30 Pagi oleh YAB Datuk Seri Panglima Musa Hj. Aman (Ketua Menteri Negeri Sabah merangkap Ketua Perhubungan UMNO Negeri Sabah)

Kehadiran Datuk/Datin/Tuan/Puan ke majlis tersebut amatlah dihargai dan dialu-alukan.

Sekiranya Datuk/Datin/Tuan/Puan ada kemusykilan dan pertanyaan, sila berhubung dengan penama di bawah.

Sekian, terima kasih.

Abdul Aziz Julkarnain
aajz2001@yahoo.com (facebook)

Juliana said...

Salam 1 Malaysia,
boleh saya tahu web atau alamat bagi Persatuan Penderma Darah Malaysia? Saya berminat utk join. terima kasih banyak-banyak.

Anonymous said...

Tumpang lalu, mohon di doakan moga mereka ini yang rupanya keturunan Shariff /Ahlul bait Rasulullah kembali kepada agama datuknya yakni Islam.. Amin

http://jarimerdeka.blogspot.com/2013/02/panasss-jeffrey-kitingan-merupakan.html?m=1

http://tausug-global.blogspot.com/2012/10/facebook-philippine-sabah-claim-forum.html?m=1

Adakah Dr Jeffrey tahu latarbelakangnya sendiri? Mungkin juga Dr Jeffrey tahu salasilahnya sendiri tapi berusaha menyembunyikannya dari pengetahuan umum. Namun ahli keluarganya yang lain tidak dapat menyembunyikannya, iaitu Tan Sri Pairin Kitingan bekas hakim negeri sabah ( hakim Kadazan yang pertama) dan adiknya Datuk Dr Jeffrey Kitingan seorrang peguam terbilang dan Top 10 student semasa belajar di Havard University adalah cucu Datu Paduka Muhammad Salleh (Mat Salleh) dari isteri Dusun Tambunan bernama Siti Fatimah dlm nama islamnya. Entah bagaimana dari keturunan isteri Dusun ini kemudian berjaya dikristiankan tidaklah dapat diketahui. Mungkin setelah kehilangan Mat Salleh selepas perang Tambunan, wanita-wanita Dusun yang Islam kebanyakannya isteri-isteri pahlawan Suluk yang berjuang bersama Mat Salleh telah sembunyikan identiti sehinggalah kemudian mereka menjadi kristian.

Ini bermakna Dr Jeffrey adalah Tausug atau Suluk secara Salasilah, sangat jelas dalam darah mereka mengalir darah Shariff kepahlawanan Tausug dari Ahlulbait Rasulullah SAW tinggal lagi orang Suluk malu menyebut keluarga Kitingan dari keluarga Rasulullah SAW kerana mereka telah dikristiankan. Saudara terdekat atau sepupu terdekat keluarga Kitingan ini ialah keluarga Tun Datu Mustapha. Kisah Tun pun sama yakni sebenarnya adalah anak Datu Paduka Mat Salleh juga dan bukannya Datu Harun spt yang kita sedia maklum. Mereka nampaknya punya keturunan dan salasilah yang sama. Perkara ini berlaku atas sebab2 keselamatan kerana semua keturunan Datu Paduka Mat Salleh di buru hingga kelubang cacing pasti di bunuh jika dapat di tangkap.

Semua ini adalah perancangan Yahudi atas nama penjajah. Penjajah itu datang ke Nusantara antara agendanya adalah untuk menghapuskan keturunan Rasulullah yang mereka sangat tahu bahawa dari zuriat inilah akan lah akan lahir pemimpin yang Rasulullah sebut yakni Putera Bani Tamim dan Imam Mahdi. Yahudi telah lama mengetahuinya. Seorang peramal Yahudi dari Perancis di kenali dengan nama "Nostradamus" telah menulis ramalannya lebih 200 tahun lalu seperti link berikut:

http://keluargasambion.blogspot.com/2009/04/ramalan-nostradamus-tentang-akhir-zaman.html?m=1


Apa yang mungkin tidak jelas bagi Dr Jeffrey ialah jalur keturunan Mat Salleh itu dari mana datangnya. Sebenarnya Mat Salleh dari keluarga Sultan Bantilan I (defender of Islam) bukan dari keluarga Sultan Azimuddin (Kiram). Maka sewajarnya beliau kembali mendokong keluarganya sendiri dari jalur Bantilan kerana Sultan Sulu yang mengapalai SSDI sekarang adalah dari keluarga Sultan Bantilan I. Saya kira beliau telah lakukan kesilapan berhubungan dengan individu yang mengaku Sultan-Sultan Sulu yang mana sultan-sultan ini tiada pengetahuan sejarah malah berkesinambungan melakukan kesilapan hingga menjadikan mereka dimusuhi oleh Tausug sendiri.

Nampaknya sekiranya Dr Jeffrey punya perhubungan dengan keluarga Kiram seperti di atas, maka Parti Star yang dikepalai oleh Dr Jeffrey dan parti-parti yang mendokongnya seperti SAPP dan USNO Baru (peringkat penaja) tidak akan disokong olah pengundi Tausug di Sabah. Kita mengharapkan bahawa gambar di atas iaitu Dr Jeffrey bersama Sultan Muidzullail Kiram hanyalah lawatan biasa tanpa apa-apa agenda yang tidak diingini oleh Tausug dan Kesultanan Sulu (SSDI). Untuk lebih jelas eloklah Tausug sendiri yang tanya Dr Jeffrey berkenaan keturunannya serta hubungannya dengan Kiram secara lanjut.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.